La Historia de Damaris – Dam’s Story

Desde que conocí a Cristo, Él no ha dejado de obrar en mi vida. Aunque mis padres me enseñaron de Dios y del Evangelio desde temprana edad, esas enseñanzas no tenían un significado real para mí. La vida “Cristiana” era mi rutina y me convertí en una hipócrita experta durante mi adolescencia.  //  Since I met Christ, He has not stopped working in my life.  Even though my parents taught me about God and the Gospel since I was little, that didn’t have any real meaning to me yet.  The “Christian” life was a routine and I became an expert hypocrite during my teen years.

Después de tomar decisiones egoístas y causarle gran dolor a mi familia, Dios mismo me llamo la atención. Unos días antes de presentarme ante un juez y declararme culpable por mis acciones, Dios me dijo: “Hasta aquí vas a correr. Ahora tú me vas a seguir.” Dios me mostro lo feo que era mi corazón y lo mucho que lo necesitaba. Reconocí que no merezco la gracia de Dios. Reconocí que merezco muerte eterna. Sin embargo, a través de la muerte y resurrección de Jesús, Dios me ofrecía reconciliación con El. Después de aceptar su invitación irresistible, he aprendido que mi propósito, tal como de toda creación, es de glorificar a Dios y engrandecerlo con mi vida. Todas mis experiencias, buenas o malas, son para conocerlo mejor y causar que yo lo ame más, y luego compartirlo con los demás.  //  After making selfish decisions and causing my family great pain, God himself got my attention.  A few days before pleading “guilty” before a judge, God told me: “This is how far you’re gonna run.  Now, you follow me.”  God showed me how ugly my heart was and how much I needed him.  I recognized that I don’t deserve God’s grace.  I realized that I deserve eternal death.  However, through the death and resurrection of Jesus, God was offering me reconciliation with Him.  After accepting his irresistible invitation, I’ve learned my purpose is to glorify God and make more of Him with my life.  All my experiences, good or bad, are to know Him better and to make me love him more, and then share Him with others.

Siguiendo a Jesus no significa que todos los problemas de la vida desaparecen. Ha habido tiempos difíciles y batallas grandes que he tenido que luchar. Sin embargo, Jesús me fortalece, me sostiene, y con El puedo seguir adelante y verlo glorificado. Le doy gracias a Dios por todas sus bendiciones y las personas que ha puesto en mi vida para enseñarme y guiarme. En especial, le doy gracias a Dios por el esposo que me ha regalado. Mi esposo, Osiris, es un hombre que ama y sigue a Dios de todo corazón y me inspirado todos los dias a hacer lo mismo.  //  Following Jesus does not mean all the problems in life disappear.  No way.  There have been difficult moments and great struggles I’ve had to face.  However, Jesus gives me strength, he sustains me, and with Him, I can keep moving forward and see him glorified.  I am grateful to God for all his blessings and people he has placed in my life to teach me and guide me.  Especially, I’m grateful for the Husband God has given me.  My husband, Osiris, is a man that loves and follows God with all his heart and inspires me every day to do the same.

Dios lo ha usado a él y a muchas otras personas para demostrarme su gracia y amor incondicional. Mi deseo es de hacer a Jesús famoso – que todos oigan, entiendan, y prueben esta gracia asombrosa.  //  God has used him and many others to show me HIS grace and unconditional love.  My desire is to make Jesus famous – that all may here, understand, and taste this amazing grace!

“Pero [Jesús] les dijo: Soy yo; no temáis.” Juan 6.20

But [Jesus] said to them:  It is I; do not fear.”  John 6.20

Damaris

photo 4 (1)

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s